Friday, May 6, 2011

:: Selamat Hari Ibu

Assalamualaikum,

"it's MOTHER's DAY !!!"

8 May pada setiap tahun, kita akan menyambut atau dengan perkataan yang paling sesuai ialah menghargai.. jasa dan pengorbanan ibu yang telah mengandungkan, melahirkan, membesarkan, dan menjaga kita bagai..

'menatang minyak yang penuh...'

Sebelom tiba 8 May, korang yang bergelar anak ni mesti akan pecah pale memikir ape present yang nak diberikan kat ibu masing2.. ade nak beli key-chain la, bagi bunga tahi ayam la, beli ikan laga suroh mak korang bakar la.. Haha! penink kan.. Tapi ingat, walaupon semahal cincin batu caves hadiah korang tu.. tetap takkan dapat membalas jasa baik mak kita.. Sebaiknya tak perlu la korang membalas-jasa baik mereka dengan kebendaan.. sebab memang tak kan terbalas pon.. kan lebih elok klau kite be-SEDERHANA.. melainkan klau itu kehendak ibu masing2 la okay..

Untuk anak-anak yang wallet just ade kad pengenalan @ duit syiling 5sen (tu pon klau nasib).. bagi kad ucapan pon dah cukop.. sesungguhnye kad ucapan itu lebih berharge daripada hadiah yang harge mcm cincin batu caves tadi.. sebab ucapan tu datang dari hati korang sendiri.. jimat pon jimat.. aku boleh jamin hati mak korang confirm tersentuh melihat nukilan anak-anak dorang.. 

So kat bawah ni ade la sepatah dua ucapan yang aku tulis sendiri!! datang dari hati aku sendiri!!.. Haha! aku gunakan perkataan "We" sebab aku nak share dengan korang.. tak kedekut tu.. Hehe.. korang boleh la tukar kpd name sendiri atau masokkan name ibu korang.. mane la tau nak cari ayat pon korang jam pale.. sebab aku pon penat memikir ayat2 nih..

Kepada semua kaum wanita yang sudah bergelar dan akan bergelar ibu, mak, mummy, ummi, bonda.. Terutama sekali kepada mama ku yang tercinta Intan Norizan Yahaya.. terimalah ucapan dari anak mu ini... =)

We're sorry...
for all the bad things we have done to you,
if we're being rude to you,
if we make you cry every night,
if we make you worry everyday.

We thank you...
for everything that you gave to us,
for your love that never ends,
for protecting us from mosquitoes, and,
for du'a the best for us.

We will never forget your kindness,
We will not forget your sacrifices, and,
We always LOVE you so much mother.

:: Happy Mother's Day ::

p/s: sayangi ibu korang sepenuh hati selagi mereka berada di depan mata korang!


2 comments:

  1. selamat hari ibu ibu Firdaus, hahaha!

    ReplyDelete
  2. haha! selamat hari ibu ibu anak zaid aka isteri zaid... haha!

    ReplyDelete