Friday, July 6, 2012

..ASSALAMUALAIKUM..

Amboi bukan main lama diri ku menyipi di laman Blog-Ku ini.
Hahahahaa~!
"CUTI SUDAH HABIS BRO!"

Siapa nak tahu @ menpunyai perasaan ingin tahu ape yang aku buat selama "percutian-ku"?
Tolong angkat tangan.....!!!!
"GOOD, I will give u all an A's for final exam ^..^"

Hmmmm...Actually there is nothing special about my vacation...
Because I never had any vacation you MORON!
Hahahahaaaaaa I know its not funny (^_^")

Well, sebenaq-nya aku telah melebarkan masa depan ku di alam pekerjaan. Sebagai seorang Electrical Technician yang agak nk @ sikit lagi @ hampir-hampir berjaya. zzZZzzzZz~
"Alhamdulillah, baguih anak mak ni ada kerja"
Tapi 6 bulan je laa mak..hehe!
"Hampeh punya anak, orang swoh kerja elok2, Ang pi main2"
.................???? (^_^")

Tidak perlu-lah hamba memetik nama company yang agak malang mengambil aku kerja tuh.
Nanti xada orang pulak nak datang keghoje kat situ..
This is because, the company is full of "maki hamun", "sumpah seranah", "jampi-jampe", dan banyak lagi la yang boleh menguji kesabaran korang yang agak cepat hilang sabar tu.

"Well, at least I make it till 6 month. YEAH!"

Company ni ada seorang supervisor yang berbangsa Cina dan tunggu mase nak "kiook"
PERH! dia punya mulut, aku ingat memang xpernah cover dengan insuran rasenya.
(Hmmmm, ada ke insuran untuk mulut......??)

But luckily orang tua ni memang hentak budak2 foreigner je, entah apa yang de benci sangat dekat mamat-mamat Myanmar, Bangla ni aku pon xtau.
Kadang-kadang mata aku yang ayu ni pon kesian tengok budak-budak ni kene hentam je.
Ish ish sih kesiaaan.......

Tapi Allah S.W.T tu Maha Adil.
Satu petang yang redup, langit dilitupi awan yang biru, angin sepui-sepui bahasa.
(Da macam novel la pulak....Choi! Hahaha!)
Orang tua ni telah memaki aku dengan perkataan yang agak mengguris hati-ku.
Aduh! pedihnya seperti daging yang direnjis-renjis dengan limau kasturi.

Tapi wa maintain, wa cool je bro, siap senyum lagi =)

Sayang nya orang tua ni tidak membalas senyuman-ku yang manis, malah dicurahkan lagi dengan kasih sayang yang teramat sangat dengan melibatkan keluarga-ku. Apa lagi........
BER-DESUB.....!
Keadaan diam seketika, diriku dan dirinya diam terkaku, mamat-mamat Myangla (Myanmar + Bangla) pon syiok menyaksikan scene yang hebat!

Apa lagi.....
Tangan ku singgah di muka mu la....!
Hahahahahha! Itu pasal la 6 bulan je!

So, sekarang...................................................................
Tanam anggur la saya ='(

p/s: Please have RESPECT! daaaaaa~~

No comments:

Post a Comment